قسمت‌های جدید «سرزمین مادری» به آنتن نمی رسد زمان پخش «پایتخت ۷» مشخص شد پخش فصل جدید «تا نیایش» از حرم مطهر امام رضا (ع) آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت ( ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) عکس‌نوشت | آن عکس فقط یک جایزه نبود پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در مشهد کتاب «شیعه» به کتابفروشی‌ها آمد درباره عثمان محمدپرست، خنیاگری که سازش برای خیر کوک بود صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ «علیرضا عصار» مجری تلویزیون شد گفتگو با چهره‌پرداز فیلم سینمایی «پرویزخان» به بهانه آغاز اکران آنلاین | داوران فجر کار را نادیده گرفتند تونی لیانگ رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم توکیو شد معاون هنری اداره تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شد «جمعه‌بازار کتاب مشهد» در جمعه بارانی مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تصاویر «زهرا خوشکام» همسر علی حاتمی درگذشت (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت مرگ بروسلی چه بود؟ نقد و بررسی فیلم سینمایی «مست عشق» در برنامه هفت (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تربیت ۱۵۰۰ مُبلّغ با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور

  • کد خبر: ۲۲۵۴۷۱
  • ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷
تربیت ۱۵۰۰ مُبلّغ با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور
دبیر قرارگاه پایداری خانواده و فرهنگ عامه در شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: تربیت ۱۵۰۰ مُبلّغ، با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و زیست عفیفانه در دستورکار است.

به گزارش شهرآرانیوز، مهتاب رضیئی، دبیر قرارگاه پایداری خانواده و فرهنگ عامه در شورای فرهنگ عمومی کشور، در جمع خبرنگاران درباره طرح «طوبی» گفت: طرح ملی طوبی به عنوان طرح جامع و مرجع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۴۰۲ مصوب و از سوی وزارت ارشاد به همه ادارات فرهنگ و ارشاد استان‌ها ابلاغ و در ابتدای سال جاری وارد مرحله اجرایی شد.

وی اظهار کرد: این طرح طی سه مرحله برگزار و در مرحله سوم، تربیت ۱۵۰۰ مبلغ و مبلاغات در کل کشور با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و زیست عفیفانه در دستورکار است.
رضیئی جامعه هدف این طرح را مدارس و دانشگاه‌ها عنوان کرد و افزود: کنشگری این جامعه هدف ازاین‌جهت بوده که مباحث مربوط به حوزه عفاف و حجاب بین نسل نوجوان و جوان تبیین شود.

دبیر قرارگاه پایداری خانواده و فرهنگ عامه در شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: با توجه به فعال‌بودن اداره کل ارشاد خراسان رضوی و اینکه مشهد کنشگری فعالی در این حوزه داشته، لذا به عنوان نخستین استان، آغازگر اجرای این طرح بوده است که در روز‌های ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت برگزار می‌شود؛ ضمن اینکه نگاه ما به آغاز این طرح از جوار حرم مطهر رضوی، نگاه مثبتی است.

وی گفت: حدود ۴۰۰ کنشگر حوزه طلاب، مساجد، بسیج و علاقه‌مندان به حوزه عفاف و حجاب از مشهد در این طرح شرکت کرده‌اند. در این دوره کتب‌ها و دروسی تدریس می‌شود که چکیده کتاب‌ها و مقالات مختلف در مباحث عفاف و حجاب است. این طرح جامعی به حساب می‌آید که به شناخت جوانان و نوجوانان کمک می‌کند؛ چراکه ما معتقدیم جوانان و نوجوانان ما دچار فقر هویتی و شناخت در مسئله حجاب هستند و با توجه به بحث جهاد تبیین باید بحث هویتی حجاب ایرانی و اسلامی تبیین شود، چراکه پوشش و حجاب نیز بین زنان ایران باستان بوده است.

رضیئی ادامه داد: در مرحله نخست این طرح  ۴۰۰ نفر از مشهد، ۴۰۰ نفر از دو شهر بزرگ استان بوشهر و ۲۰۰ نفر از تبریز ثبت‌نام کرده‌اند که این طرح در تبریز هم‌زمان با ۱۵ اردیبهشت برگزار خواهد شد. در این دوره یارانه‌ای درراستای تأمین جزوات و کتب آموزشی برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است.

دبیر قرارگاه پایداری خانواده و فرهنگ عامه در شورای فرهنگ عمومی کشور  گفت: پس از اولین مرحله، کنشگری میدانی و پرسش و پاسخ از آموزش‌دیدگان صورت خواهد گرفت تا حدنصاب ورود به مرحله دوم را کسب کنند. مرحله اول مسائل زیرساختی مورد هدف بوده و در مرحله دوم به‌صورت تخصصی‌تر ورود خواهد شد و مرحله سوم در کنار کنشگری مسائل میدانی، مسائل عرفانی و فلسفی‌تر بیان می‌شود.

وی بیان کرد: به‌این‌ترتیب و پس از طی سه مرحله انجام طرح، از ۴۰۰ نفر ثبت‌نام‌کننده در مشهد پیش‌بینی می‌شود تا پایان دوره ۱۲۰ نفر پذیرش شوند و از کل شرکت‌کنندگان در کشور تا پایان ۱۴۰۳ حدود ۱۵۰۰ فعال و مبلغات در این سه مرحله خواهیم داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->